Странице

6. 8. 2018.

Provetravanje

U prethodna četiri meseca, koliko se ovde otprilike gomila prašina, malo je u mom životu bilo književnosti. Makar u onom izvornom, čistom obliku. Stoga me bolje ne pitajte jesam li u tom periodu pročitala šta novo i neobično.

U prethodna četiri meseca, družila sam se uglavnom sa autorima koji su pisali o književnosti, slabo onima koji pišu književnost samu. Pisala sam i sama malo o književnosti, jurila se sa rokovima i kampovala po fakultetskim hodnicima... I u svemu tome, deo mene koji se hrani fikcijom pomalo je omršaveo. No u poslednjih, recimo, petnaestak dana, nastojim da koliko-toliko povratim balans.

Drugi deo mene (neki bi rekli mazohistički) zaista uživa i u toj „o književnosti” literaturi, čak i onda kada se teško razumemo (ahem, Derida...). Jednom nogom i dalje ostajem tu. I moram i hoću (a ja, što bi Mihizov Banović Strahinja rekao - što moram, to i hoću). Ali počinjem ponovo da utoljujem i glad za fikcijom.

Brišem prašinu. I sa knjiga i sa bloga.

pinterest.com



2 коментара:

  1. Draga, potpuno te razumem i podržavam! Zato što sam prošla sve to, uostalom, samo uporedi broj (i kvalitet) mojih objavljenih tekstova do 2016. (kada sam završila sa ispitima na doktorskim) i od 2016....naprosto, kada je u mom životu nastupila faza da se silom prilika posvetim fikciji, nadoknadi propuštenog i hobiju (u nedostatku stručnih anažovanja), došlo je do povećane (i utešne!) produktivnosti na tom polju.
    I sama volim stručnu literaturu, tj. studije, još od sudentskih dana. Žao mi je što ih sve ređe čitam, nadala sam se da ću ostati u naučno-istraživačkim vodama, ali možda nije kasno, možda im se i vratim.
    Želim ti svako dobro sa privođenjem studija kraju, to nek ti bude prioritet, a videćeš posle kako će se ostale "karte" otvoriti i u kom smeru. Sve u svoje vreme.:)

    ОдговориИзбриши
  2. Naučno-istraživački rad je zapravo i moja želja, tj. mislim da bih se možda najprijatnije osećala u njemu (iako mi ni najmanje nije mrska nastavnička profesija), ali shvatila sam da ću tu svoju želju morati da ostvarujem nešto drukčijim ritmom nego što sam isprva zamišljala (lako je maštati na osnovnim studijama dok smo još "ušuškani" u taj svet). No, kao što si i sama rekla - sve u svoje vreme. To je otprilike bio moj moto u poslednjih par godina i prilično mi je pomogao kada bi nastupili stresni periodi, tako da se i sada njime vodim. :)

    Hvala mnogo na čitanju i na podršci!

    ОдговориИзбриши